Forse stijging bezoekers Huurdersportaal
Cindy de Munnik, Communicatieadviseur bij Waterweg Wonen, vertelt: “Als er nieuwe post in het Huurdersportaal klaar staat, dan ontvangen onze huurders een bericht per mail. Onlangs hebben we een bericht gepubliceerd op Mijn.Waterwegwonen.nl met de eindafrekening van de service- en stookkosten, waar huurders dus een mail over hebben ontvangen. Toen zagen we gelijk een stijging in het aantal huurders dat had ingelogd op het Huurdersportaal.”

Huurdersportaal onder de aandacht
Op de vraag wat Waterweg Wonen doet om niet-actieve huurders naar het Huurdersportaal te krijgen, antwoordt Cindy: “Wij hebben elke maand een actie waarbij huurders een prijs kunnen winnen, zoals een mini tablet, kaartjes voor het theater, de bioscoop of een restaurant in Vlaardingen. Via Facebook, Twitter, onze website en het bewonersblad brengen we het Huurdersportaal en vooral het gebruikersgemak ervan onder de aandacht. We zien dan een lichte stijging in het gebruik van het portaal. Al hebben we een redelijk vaste groep huurders die er gebruik van maakt.”

 

Kantoortijden gaan beperken

 

“Ik verwacht dat we vooral na 1 januari een verschil gaan zien nu we onze kantoortijden gaan beperken. Dat is een bewuste keuze, om zo nog meer digitaal te gaan werken. Eenvoudige vragen kunnen onze huurders digitaal stellen of in het Huurdersportaal terugvinden. Onze baliemedewerkers kunnen zo meer tijd en persoonlijke aandacht besteden aan de meer complexe vragen van huurders”, aldus Cindy.  

 

<Macro: (,)>