Belangrijkste wensen
De huurder moet er nagenoeg niets van merken, dezelfde functionaliteiten behouden en in de toekomst verder
 kunnen digitaliseren; dat waren de belangrijkste wensen van Bo-Ex met betrekking tot het over zetten van het Huurdersportaal naar de nieuwe omgeving. Op 21 december is Bo-Ex van het primaire systeem Omega over gegaan naar het nieuwe Dynamics-Empire systeem. Het Huurdersportaal van Batavia Groep moest daarom ook worden omgezet naar het nieuwe koppelvlak en dat is gelukt! 

De combinatie met het VIM Vastgoedportaal
“Wij hebben gekozen voor Batavia
 Groep, omdat zij een portaal hebben dat je als corporatie zelf kan personaliseren. Daarnaast kozen we voor de combinatie met het VIM Vastgoedportaal”, aldus beleidsmedewerker Kelly Post. Het hebben van een huurdersportaal is volgens haar heel belangrijk. Kelly legt uit: “Hoe gemengd de doelgroep ook is, er is altijd een deel dat zijn zaken graag snel en online regelt. We merken dat dit deel steeds groter wordt. Het voordeel van het portaal van Batavia Groep, is dat het portaal met de behoeftes van de corporatie meegroeit. Er wordt goed meegedacht als het gaat om nieuwe ontwikkelingen.” 

40% van onze huurders gebruikt het portaal

Blijven promoten
Gevraagd naar tips voor andere corporaties, zegt Kelly: “Een belangrijke tip is om het Huurdersportaal te blijven promoten. Stuur huurders die nog niet hebben ingelogd na een paar maanden een herinnering met nieuwe inlogcodes of vraag nieuwe huurders direct na contractondertekening hun account te activeren. Mede dankzij deze acties gebruikt 40% van onze huurders het portaal. Daarnaast is interne promotie ook belangrijk. Collega’s aan de telefoon en collega’s van de onderhoudsdienst motiveren huurders om in te loggen of helpen daarbij.”