Volledig digitaal
De doelgroep van SSH, de student, 'leeft' online en huurt meestal voor kortere periode een kamer en meerdere kamers achtereen. Daarom heeft de studentenhuisvester de belangrijkste processen volledig gedigitaliseerd: van inschrijving tot huurcontract. De huurder hoeft zich niet aan een balie te melden. Studenten regelen juist alles zelf online, zodat de verhuurmedewerker niet te maken krijgt met administratieve rompslomp.

Digitaliseren is niet iets voor 3 à 4 jaar

Arjan Walsemann, teamleider Verhuur bij SSH, vertelt: "Het digitaliseren van werkprocessen kan al heel vergaand gaan. En het kan nú al, het is niet iets voor over 3 à 4 jaar. Sterker nog: de klant wil het. Je klant wordt feitelijk een medewerker die werkzaamheden voor je doet. Dat is dus erg efficiënt. En vanuit de klant bezien: die vindt het nog prettig ook. Die kan direct iets regelen. Dat hij het zelf moet doen, dat vindt hij geen bezwaar. Ik denk dat er nu een grote groep 'oudere jongeren' is die daar voor open staat en die dat prima vindt. En het is minstens zo klantvriendelijk in vergelijking met hoe corporaties het nu verzorgen."

Het ligt voor de hand om zoveel mogelijk te standaardiseren

"Het is een bewuste keuze geweest om ons hele programma bij Batavia Groep onder te brengen, omdat het niet efficiënt is om dat bij meerdere leveranciers te doen. De standaardproducten Huurdersportaal en Aanbodportaal, die we gaan implementeren, zijn flexibel genoeg om er maatwerk aan toe te voegen. En ik vind het belangrijk dat Batavia Groep zelf haar producten jaarlijks door ontwikkelt. Daar liften wij én andere corporaties op mee", aldus Arjan Walsemann.


<Macro: (,)>